JOGG Eindhoven / GGD Brabant-Zuidoost

Campagne ‘Gezond tussend’ooren’

Wist je dat 80% van het voedingsaanbod in de supermarkt NIET gezond is? Zolang dat niet verandert, zijn wij nog niet klaar in supermarktland. Op maandag 7 november lanceerden we een Gezondschap in gemeente Eindhoven en daarmee staat de teller nu op 34 Gezondschappen in heel Nederland! Het zou toch doodnormaal moeten zijn dat een supermarkt gezonde producten promoot?

De afgelopen maanden werkten we in Eindhoven samen met JOGG-regisseur Noortje Reestman aan een project in één van de 3 wijken met het hoogste percentage jongeren met overgewicht, Oud-Gestel. Om ouders te helpen gezonde keuzes te maken voor tussendoortjes is JOGG de campagne Gezond TussenD’ooren gestart. De Voedselapotheek heeft in samenwerking met ouders, de lokale supermarkt, het consultatiebureau (GGD Brabant-Zuidoost) en het kinderdagverblijf Korein een Gezondschap ontworpen. Dit schap met gezonde tussendoortjes brengt ouders bij hun boodschappen op ideeën en maakt de gezonde keuze makkelijker!

Ik wil ook zo'n project starten!

Partners

Partners: JOGG Eindhoven, GGD Brabant-Zuidoost, Consultatiebureau, Korein Kinderopvang, Albert Heijn Franz Leharplein

Meer van onze projecten

ROC Amersfoort
Voedselapotheek

Meer inspiratie?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief.